vrijdag 13 april 2012

Na de regen komt de zon!

Fawaka!

De eerste week van de vakantie hebben we al heel wat regen over ons gekregen, gelukkig is het hier heel warm waardoor dat de regen deugd doet!
Het regenwater is ook warm (of toch warmer dan ons douchewater), waardoor we zelfs een regendouche konden nemen.








We deden ook al enkele daguitstapjes of brachten bezoekjes aan mensen:
*Vorige zaterdag werden we uitgenodigd door een leerkracht van onze school om bij haar te gaan eten. Het was heel gezellig en leuk om eens hun huis te zien.
*De dag nadien konden we onverwachts nog mee op jeepsafari. Het is schitterend om de natuur hier te zien. We reden ook langs een indiaans dorpje en daar zag ik een schooltje. Dat is niet te vergelijken met ons schooltje, veel kleiner en eigenlijk veel mooier.
*Maandag gingen we dolfijnen spotten, echt raar om die zo dichtbij te zien. Daarna brachten we ook een bezoekje aan een plantage, het leek alsof we minstens 40 jaar terug in de tijd gingen.

*Dinsdag stond Bergendal op de planning. Hier konden we over de Surinamerivier zwieren met een Deathride. Ook hier was de natuur schitterend!




*Omdat mijn ouders en broer graag nog eens de schildpadden en kaaimannen wouden zien, gingen we woensdag nog eens naar daar. Mijn benen staan opnieuw vol met muggenbeten, maar het is elke keer wel fascinerend om alles te zien. Nog voor mijn vertrek naar Belgiƫ zouden de schildpaddeneieren uitkomen, misschien kan ik dan nog eens terug.

*Gisteren brachten we een bezoekje aan het centrum en hebben we een beetje gewinkeld. Ik zocht naar boekjes in het Sranantongo, maar die vond ik nog niet.

Morgen moet ik mijn ouders naar de luchthaven brengen en dat zal raar zijn. Ik was het net gewend om terug bij hen te zijn en nu moet ik ze opnieuw een maand missen. Gelukkig bestaat het programma 'skype'.  Van mijn mama moet ik ook de groetjes doen aan al haar klanten, de verhalen zal ze al knippend wel aan jullie vertellen!

Dit weekend zal dus misschien een beetje triestig worden. Maar van maandag tot en met donderdag ga ik naar Blanche Marie, daar zou ik natuurlijke watervallen kunnen zien. Dit zullen jullie dan volgende week wel weer kunnen lezen.
En nadien ga ik opnieuw lesgeven, ik werk ondertussen aan een hoekenwerk, zodat ik wat extra tijd krijg om kinderen extra te begeleiden. Hopelijk werkt het.
Het einde van de paasvakantie zal ook betekenen dat we al voorbij de helft van onze tijd in Suriname zijn...

In Belgiƫ is het al bedtijd en hier beginnen we net aan het avondeten.
Sriebie Sweetie en vele zonnige kusjes aan iedereen!

3 opmerkingen: