dinsdag 3 april 2012

Paasvakantie!

Ook hier in Suriname hebben ze paasvakantie.
Deze begint nu donderdag (op witte donderdag) en duurt dan ook 2 weken, zoals in Belgiƫ.
Vandaag was al de laatste dag voor de vakantie, ze kregen hun rapport en vieren dan ook feest!
Morgen is het ouderochtend voor sommige leerlingen. Dit is ongeveer hetzelfde als ons oudercontact, maar hier komen enkel de ouders van leerlingen met een probleem tussen 8u en 10u. 
Dat mag ik morgen bijwonen.



Vorige donderdag zijn we met enkele stagiairs gaan bowlen.
Dat was heel leuk en heel goedkoop!  Maar hier en daar zat er toch iets fout in het systeem.
En vorige vrijdag gingen we met de zesde klas naar Fort Nieuw Amsterdam.
Het is er heel mooi en rustig. Je ziet er enkele voorwerpen en gebouwen uit de tijd dat ze het Fort gebruikten om de plantages te beschermen.



Vorig weekend ben ik mijn ouders en mijn broer gaan ophalen op de luchthaven. Na een misverstand rond hun huisnummer, mochten ze dan eindelijk het land binnen! Onderweg naar huis vonden we een winkeltje met mijn naam!

Nadien kwamen ze bij ons eten en Jasper had zijn vol-au-vent opnieuw gemaakt!
Sinds hun komst heeft het hier wel alleen nog maar geregend :).  Enkel vandaag begint de zon al een beetje te schijnen.


Zij hadden ook knutselwerkjes en filmpjes mee van de klas van juf Hilde.
Mijn leerlingen hebben ook iets gemaakt en waren heel erg enthousiast!
Een grote dank aan de leerlingen van juf Hilde en natuurlijk juf Hilde zelf ook! 

Verder staan er deze vakantie enkele tripjes op de planning.
Zo gaan we deze woensdag, na de ouderochtend, met alle leerkrachten naar de Klaaskreek.
Donderdag gaan we nog voor 1 dag met mijn ouders naar Matapica.
Dit weekend zou ik graag naar een zangvogelwedstrijd gaan kijken op het onafhankelijkheidsplein en de week nadien gaan we naar dolfijnen kijken en naar Bergendal.
Al deze verhalen schrijf ik volgende week hier dan neer.



Ook voor jullie allemaal een prettige vakantie!
Zonnige groetjes!

2 opmerkingen:

  1. Dit is mijn mail-adres rog.marik@gmail.com


    Groetjes,
    Marik

    PS.Wens je nog veel geluk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. is er daar ondertussen al wat meer zon?

    BeantwoordenVerwijderen