vrijdag 27 april 2012

Terug naar school!

Jasper is zaterdag dan weer vertrokken naar België. Dat was een stomme afsluiter van onze vakantie en zoals voorspeld leek ik toen op de Blanche Marie watervallen. Maar de traantjes zijn alweer weg!

Zondag moest ik dan alles voorbereiden voor school, zodat mijn lessen van maandag zeker in orde waren. Maandag ging onze wekker weer af om 7u. Dat was toch eventjes pikken na een vakantie vol uitslapen. Maar al snel had ik weer zin om les te geven! Want hoekenwerk, lessen over België en lessen rond mijn eindwerk stonden op het programma!


Bij mijn aankomst op school werd ik hartelijk ontvangen door de leerlingen en overspoeld door hun verhalen over de vakantie. Nadien smeekten ze mij om nog langer te blijven dan 31 mei. Ze willen mij zelfs geld geven of hun valies maken en meekomen naar België.

De rest van de dagen verliepen al heel vlot. Het lesgeven gaat steeds beter en beter en voelt heel natuurlijk aan! Ook de kinderen zijn nu helemaal gewend aan mij en doen heel actief mee!
Volgende week komt onze stagebegeleidster uit Suriname naar ons kijken, hopelijk heeft ze nadien hetzelfde gevoel! In diezelfde week zou de klasfotograaf ook langskomen en ik mag samen met hen op de foto staan, ik ben benieuwd naar hoe dat hier zal verlopen.


 Het is hier nu heel erg warm en plots komt er regen uit de lucht gevallen. Dat zorgt gelukkig voor wat afkoeling. Daarnaast zorgt ook de ijsboer voor wat afkoeling. Enkele dagen in de week fietst er een ijsjesverkoper voorbij en dan belt hij met zijn fietsbel. Vandaag kochten we een ijsje en ze waren lekker! Die ijsboer mag dus nog eens voorbij fietsen!


Ik vertelde eerder al dat de klassen overstromen wanneer het hard regent. De school wil nu geld inzamelen voor de dakgoten, om die overstroming toch een beetje tegen te gaan en daarom organiseren ze een Cook Out. Samen met de kinderen worden er gerechten klaargemaakt en nadien verkocht. Door de Belgische stagiairs zullen er frietjes met balletjes in tomatensaus verkocht worden! Jullie zijn dus allemaal welkom vanaf 10u (15u jullie tijd). De dag nadien hebben wij, net zoals in België vrij, door de dag van de arbeid.

Momenteel dus geen spannende verhalen te vertellen, wie weet wat volgende week brengt!
Zon afwisselend met regen - kusjes!

4 opmerkingen:

  1. Ik zal u meer geld geven zodat ge zou terug komen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha ha Lien, heel tof, wij zullen wel bijleggen hoor ! groetjes mama en papa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Dorien

    Ik doe de lerarenopleiding in Turnhout en vroeg me af waarover jij je eindwerk deed.

    groetjes Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik deed samen met 2 andere meisjes mijn eindwerk over de stad. Ik heb dan ook enkele lessen in Suriname gegeven maar dan een beetje aangepast aan paramaribo.

    BeantwoordenVerwijderen