donderdag 3 mei 2012

Er hangt krijt aan mijn broek!

Wanneer het heel erg druk is tijdens het lesgeven, let ik niet meer op de hoeveelheid krijt die aan mijn handen hangt. Op het einde van de dag is dat heel weinig, want alles hangt aan mijn kleren!

Maar eigenlijk zijn dat de leukste dagen. Je hebt geen tijd om eventjes te zitten of om eventjes de handen te wassen. Je moet doorgaan want er staat nog een heleboel op het programma. Omdat ik graag extra dingen toevoeg aan het lessenpakket, moet ik soms een beetje racen tegen de tijd! Zo wil ik graag veel lesgeven over België om extra te kunnen corresponderen met de klas van juf Hilde en krijg ik ook de kans om al hun filmpjes en foto's te tonen. Daarnaast zijn de leerlingen verzot op hoekenwerk. Mijn lessenrooster zit dus elke dag vol!



Maandag was het dan Cook Out. Onze balletjes in tomatensaus waren een succes! Eerst wilde die olie voor de frieten maar niet warm worden, gelukkig kwam de mentor van Charlotte ons snel helpen en maakten we frieten op een echt vuur! Heel spectaculair, niet zo Belgisch :) .
We haalden een mooi bedrag binnen en de leerlingen vragen al naar ons recept! Naast ons restaurant kon je ook Javaanse, Creoolse en Hindoestaanse gerechten krijgen.



Dinsdag hadden we ook hier een vrije dag door 'dag van de arbeid'. Het deed wel deugd na zo'n volledige dag koken. Enkel jammer dat het regenseizoen hier begonnen is en wij dus vaak aan ons huisje met afdak gekluisterd zijn... Daarom hadden we het idee om die avond een quiz te organiseren voor de andere stagiairs. Ik was de quizmaster en volgens mij heeft iedereen zich geamuseerd! Dan toch nog een leuke afsluiter op een dag vol met werk voor school. 

Vandaag moesten we onze les van vrijdag al indienen. Zo kan de stagebegeleidster deze al lezen. Ik begin toch al wat zenuwen te krijgen! Laat ons samen duimen voor een goed punt!

Morgen komt de klasfotograaf en krijgen de leerlingen uit mijn klas een vaccinatie. Ik ben benieuwd hoe dit allemaal in zijn werk zal gaan. Foto's zullen zeker volgen.

Verder staat er niet veel meer op de planning. Enkel dit weekend gaan we naar een zwembad met jacuzzi en douche met warm water! Dat is al twee maanden geleden, dat zal echt deugd doen! En voor het einde van ons verblijf planden we nog een trip naar Bigi Pan. Daar zouden we heel veel verschillende vogelsoorten zien en overnachten in een hut op het meer.

Ik breng jullie hiervan zeker nog op de hoogte!
Sreebie Sweetie! 


3 opmerkingen:

  1. dag Dorien,

    goed te horen dat de frieten met balletjes in tomatensaus in de smaak vielen :)

    Wat vliegt de tijd ! Jouw laatste maand in Suriname is al ingegaan. Hopelijk kan je ginder nog alles doen wat je gepland hebt.

    Jammer dat het mooie weer in Suriname nu voorbij is, maar ook hier is er geen gebrek aan regen.

    Voor de rest hebben we het heel erg druk met Jaspers eindwerk. Het zijn vermoeiende dagen, maar de sfeer is heel tof op de opnameset. Ik kijk al uit naar de première ;)

    Nu moet ik ervandoor, anders komen ze straks op de set zonder eten te zitten, en dat willen we niet laten gebeuren ;) Tot binnenkort.

    X Mia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Krijt aan je broek, dat gaat nog, maar ik heb de gewoonte van over mijn gezicht te wrijven...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Dorien, wij duimen met je mee voor goeie stagepunten hoor ! Maar zo te lezen zal dat geen probleem zijn. Aan inzet zal het in ieder geval niet ontbreken. Je hebt je ginder al heel goed ingeburgerd. Begin al maar af te bouwen;-). Geniet van de jacuzzi en de warme douche. Tot skype. xxx mama en papa

    BeantwoordenVerwijderen