woensdag 30 mei 2012

Terug naar Belgenland


Dit weekend konden we dan toch nog op trip! We gingen samen met Karen, Jonas en hun lieve bovenburen naar Overbridge. Het was heel erg gezellig, gewoon rusten op het strand en af en toe afkoelen in de zee. Mooi als afsluiter van onze stage. 's Ochtends werd ik zelfs wakker gemaakt door een wilde papegaai! Zo kwamen mijn beide wensen uit. Want ik wou wilde apen zien (zag ik op Blanche Marie) en ik wou een wilde papegaai zien. Had ik maar meer gewenst!

Nu pas begin ik echt te beseffen dat ik deze week al terug thuis ben. Maandag brachten we onze fiets binnen. Plots stonden we voor de poort zonder fiets. Nadien kochten we nog de laatste souvenirs. Hopelijk past alles in mijn koffer!

Dinsdag stonden we veel te vroeg op. We mochten uitslapen, maar dat lukte niet. Misschien kunnen we dan op het vliegtuig wat langer slapen. Van die extra uren maakten we gebruik om al te beginnen aan onze koffers. Ons huis is echt rommelig nu. Er staan vuilniszakken voor al het vuil, er staan vuilniszakken voor de kleren die we achterlaten en ondertussen vinden we spullen van elkaar terug. De kasten worden leeggemaakt en de foto's van de muren. Plots is alles weer kaal, ik kan mij niet herinneren dat dit zo was in het begin. Ik ga de kamer misschien nog wel missen.

Nadien werden we uitgenodigd door juf Ilse om bij haar thuis te gaan eten. Het was heel erg lekker en heel erg gezellig! Ik ga ze echt missen. Gelukkig zien we ze straks nog een laatste keer.

Woensdag, onze laatste volledige dag in Suriname. Alweer te vroeg wakker geworden. Misschien door de stress dat er nog spullen in mijn koffers moeten en mijn koffers al vrij goed gevuld zijn. Nog even naar onze school om de leerkrachten te groeten en ons evaluatieformulier te krijgen. Het was raar om mijn klas terug te zien. Ik heb snel dag gezegd om het voor iedereen makkelijk te maken. Ik ga ze echt missen. Mijn evaluatie was zeer goed!

Straks maken we nog eten voor de Belgische avond en dan is het al 31 mei. We zijn zo goed als klaar om te vertrekken. Morgen om 17u45 (onze tijd, bij jullie is het dan 22u45) stijgt ons vliegtuig normaal op en we vertrekken rond 14u30 (bij jullie 19u30) naar de luchthaven. Wie onze vlucht wil volgen kan naar deze link gaan (pas vanaf morgen):
 http://nl.flightaware.com/live/flight/KLM714/history/20120531/2045Z/SMJP/EHAM

Zo, dit was het laatste bericht uit Suriname.
Tot binnenkort!
x

4 opmerkingen:

  1. Men zegt vaak dat de tijd vliegt, maar het is ook echt zo, want overmorgen zit jouw Surinaams avontuur er al op. Het is vast en zeker een zeer verrijkende ervaring, waaraan je hopelijk nog vaak met veel plezier zal terugdenken. En wie weet keer je ooit nog terug naar "jouw" Surinaamse kinderen en vrienden.

    Maar kom nu maar gauw terug naar huis, want je wordt hier heel erg gemist. We doen ons uiterste best om het zonnetje vast te houden voor jou. Hopelijk lukt het.

    Nog een heel fijne laatste dag ginder en alvast een behouden terugreis gewenst.

    Tot heel binnenkort :-) X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We hebben genoten van al je belevenissen in de Flu-school en in de Henrystraat 7 en van de verhalen over de mooie excursies die je hebt gedaan. De bijhorende foto's waren indrukwekkend ! We hebben tijdens ons bezoek ook zelf kunnen merken hoe snel je al was aangepast aan je nieuwe leefomgeving. We zijn zeer dankbaar dat alles prima is verlopen, dit was ongetwijfeld een onvergetelijke ervaring. We wensen je een aangename en ontspannen terugreis en kijken er naar uit om je terug in ons midden te hebben, in 't echt hè ! Tot overmorgen !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel kinderen van het vierde van Krokegem hebben jouw verblijf in Suriname langs deze weg gevolgd. Ze kijken er naar uit om je terug te zien ...
    Heel veel groeten,
    juf Hilde en de rest van je fans uit Krokegem

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een behouden thuiskomst en welkom terug in België! Ik heb genoten van je verhalen en je avonturen ginder in Suriname...
    Misschien ontmoeten we elkaar wel op de hopduvelfeesten in september. Ik zou 't wel aangenaam vinden om je ook in 't echt eens te ontmoeten. :-)
    Groetjes,
    Regine

    BeantwoordenVerwijderen