donderdag 10 mei 2012

Regenseizoen voor de laatste weken

De tijd staat hier niet stil!
Ondertussen is het regenseizoen begonnen. Dat zorgt ervoor dat we nu zon afwisselend met regen hebben. Soms regent het heel eventjes, soms duurt het enkele uren. Gelukkig is het hier nog lekker warm.

Vorige week kreeg ik bezoek van de Surinaamse stagebegeleidster. Ik kreeg een 7 op 10 voor mijn les. De leerlingen waren zo stil tijdens de les, dat ze zelfs geen antwoord gaven op mijn vragen. Dat maakte de les saai en stroef. Ik ben dus nog tevreden met dit punt, maar niet helemaal met de les. Natuurlijk gaat het ook stukken beter zonder al die stress. We hebben het overleefd!

Het voorbije weekend stond een tripje naar een zwembad in de stad op de planning. Dat voldeed aan al mijn verwachtingen! Het leek alsof we op vakantie waren in Turkije of Spanje! Een luxueus zwembad, een jacuzzi en een douche met warm water! Dit was het paradijs. Je moet dus ook geen twee keer raden naar de planning van dit weekend :) . We willen ook naar de zangvogelwedstrijd gaan kijken want dat is nog niet eerder gelukt.



Na deze week geef ik nog 2 weken les. Het is raar om te weten dat deze stage al op zijn einde loopt. Ik probeer nog zoveel mogelijk leuke activiteiten uit te voeren in de klas. Zo maakten we al een rap over Suriname tegen België.

Gisteren kreeg ik ook de klasfoto. Zien we er niet beeldig uit?


Verder gaat alles zijn gewone gangetje.
Naar school gaan, lesgeven, eten, wassen, eventueel kuisen en vandaag ook mijn papa een gelukkige verjaardag wensen! Jammer dat ik er niet 'live' kon bij zijn. Dit is de tweede verjaardag (ook die van mijn broer) die ik mis, maar ik haal ze wel allemaal in!

Willen jullie een kijkje in mijn Surinaams leventje als leerkracht?
Ga dan naar deze link: http://www.youtube.com/watch?v=zdXQUzPAeek

Tot volgende week met nog wat meer nieuws! 

2 opmerkingen:

  1. Wij kijken er altijd naar uit om al het nieuws te lezen over je ervaringen van de voorbije week. Super ! Mooie klasfoto en ook de foto met Margot is heel leuk. Geniet er maar van zo lang het nog kan;-) Tot binnenkort hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk filmpje, Dorien. Fijn om je ook even in actie te zien in de klas... :-)
    Groetjes,
    Regine

    BeantwoordenVerwijderen