donderdag 24 mei 2012

Afscheid nemen bestaat niet!

Vorig weekend gingen we naar Bigi Pan en dat was heel mooi om te zien! We hadden ook geluk met het weer. Enkel 's nachts heeft het geregend. We hebben veel vogels gezien en in een hut op het meer geslapen. Dat is toch iets speciaals! Onderweg zagen we ook enkele dorpen en kregen we meer dan voldoende uitleg van de gids.

Ik hou de zakdoeken al klaar, morgen is het mijn laatste schooldag. Ik ga die leerlingen zo hard missen! De voorbije weken kreeg ik brieven en pakjes. Hieraan merk ik dat ook zij mij zullen missen. Gelukkig zijn mijn leerlingen al oud genoeg om brieven te schrijven en zelfs al om mailtjes te sturen. Hier in Suriname is facebook ook heel erg populair, misschien kan ik op die manier ook contact houden. We zullen wel zien.

Ik heb met elke leerling een foto genomen en heb deze laten afdrukken. Op de achterkant schreef ik een tekstje. Daarnaast gaan we ook pannenkoeken maken en snoepzakjes uitdelen. Verder zal ik veel wenen, knuffelen en kusjes geven. Door dit te schrijven, komen de tranen al in mijn ogen staan. Die drie maanden zijn zo snel gegaan, maar langs de andere kant blijkt het een hele tijd te zijn. Laat de laatste dagen dus nog maar iets langer duren.

Vandaag gingen we naar de Dierentuin om het einde van mijn stage nog leuker af te sluiten! Het was heel mooi weer en het leek net alsof we op vakantie waren. Er was veel eten, veel drank en iedereen deed waar hij/zij zin in had. Ik werd extra verwend door de kinderen. Zo kreeg ik vele knuffels, kussens en massages. Dat belooft voor morgen! De dieren in de dierentuin waren leuk om te zien, maar niet anders als in onze dierentuin.  Morgen gaan we nog naar kinderboekenfestival, ik ben benieuwd naar hoe het daar zal zijn.


Verder dachten we dit weekend naar Republiek te gaan, maar dit kan niet doorgaan. We zullen dus daguitstapjes maken en nog meer souvenirs kopen. Volgende week houden we op onze laatste avond een Belgische avond om iedereen hier te bedanken. Het worden nog drukke dagen!



Volgende week nog 1 blogbericht en dan kom ik naar huis!
Tot dan en zorg ervoor dat die zon niet weggaat!

2 opmerkingen:

  1. Geniet nog van je laatste schooldag en van je laatste weekje Suriname. We zijn echt fier op jou ! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maak er morgen een onvergetelijk afscheidsfeest van en geniet nog van je laatste dagen in Suriname. Wij kijken er naar uit om jou terug te zien en houden de zon hier voor jou vast... beloofd ! x

    BeantwoordenVerwijderen