woensdag 28 maart 2012

Ik zie, ik zie wat jullie niet zien..

Fawaka lieve vrienden!

Dit weekend zijn we naar Matapica geweest. Dit kustgebied met uitzicht op de Atlantische Oceaan krijgt 's nachts reuzenschildpadden op bezoek om eitjes te leggen en wordt bewaakt door kaaimannen. Wij hebben beiden gezien, aangeraakt en gehoord. Het was prachtig, echt niet te beschrijven in enkele woorden. Ook de weg die we met de boot aflegden was fenomenaal!
We sliepen daar in onze hangmatten en daardoor hebben we eigenlijk niet veel geslapen.




De tijd gaat heel snel voorbij. De dag is dan vaak veel te kort om alles wat ik wil doen te realiseren.
In mijn klas hebben ze geen didactisch materiaal. Wanneer ik dan bijvoorbeeld kloklezen of lezen geef, probeer ik het een beetje leuker te maken door materiaal mee te nemen naar de klas.
Zo heb ik nu al een klok en dobbelsteen uit afval gemaakt.

De kinderen zijn het niet gewend, maar vinden het wel heel leuk!
Ik mag ondertussen ook de hele dag lesgeven en dat is echt veel leuker.
Nu kan ik de kinderen veel beter begeleiden en kan ik zelf mijn dag indelen.
Het is zwaar en zeker niet te onderschatten, maar de lach op de kinderen hun gezicht maakt alles veel makkelijker. 












Morgen gaat de zesde klas van onze school op uitstap naar Fort Nieuw Amsterdam. Als stagiaire krijgen we opnieuw de kans om mee te gaan als extra begeleider. Daar schrijf ik volgende week dan meer over.
Vanaf dit weekend is het bij jullie al vakantie, bij ons is het nog een weekje langer wachten. Maar dat betekent ook dat mijn ouders en broer hier zaterdag al zijn. De tijd gaat echt snel!

Vele zonnige groetjes en kusjes aan iedereen!
Dorien

7 opmerkingen:

  1. Nu lijkt het echt wel lesgeven he Juf Dorien, mooi m dit te mogen volgen.
    Annick

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij kijken er echt naar uit om je terug te zien en je nieuwe biotoop te ontdekken. Tot zaterdag ! mama en papa xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aan de prachtige foto's van Matapica te zien, was het inderdaad meer dan de moeite waard. Bedankt trouwens voor het originele kaartje ! We zijn er echt heel erg blij mee :)
    Knap hoe je er alles aan doet om jouw leerlingen op de best mogelijke manier les te geven. Ze zullen zich Juf Dorien nog lang heugen, denk ik :) En nu aftellen naar zaterdag. Het wordt ongetwijfeld een blij weerzien. Veel plezier ! Dikke zoen, Mia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel plezierig weerzien met je ouders en je broer. Ik hoor de verhalen later van Rudy wel ...
    Groetjes,
    Regine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Welk dier is dat op de foto?

    we hebben nog geknutseld in de klas!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou een kaaiman vast op de foto, dat is een kleine krokodil. De leerlingen zullen heel blij zijn met jullie werkjes! Jullie krijgen na de vakantie ook van mij nog wat spulletjes!

      Verwijderen
  6. Woow!! Een echte kaaiman??!!
    Amai, dat zou ik niet durven vasthouden.
    Heb je er noch meer gezien?
    Dit is mijn mail-adres: rog.marik@gmail.com
    Stuur je me een mail?dv. hoe het er is.

    Groetjes Marik

    BeantwoordenVerwijderen